torsdag 27 oktober 2016

Framme!



Så var jag äntligen framme i Nairobi! Jag blev hämtad av Henry, en vän till Albert som jobbar där jag bor, på flygplatsen som tog mig till mitt boende. Jag bor hos några familjevänner i Nairobi i en del  som heter Lavington.

Vägen från flygplatsen till Lavington gick genom flera förorter, alla fulla med liv och rörelse. Som väntat varierar levnadsstandarnden något otroligt, enorma hus bakom stora murar med Kibera, Afrikas största slum, som fond.

Mina två dagar här har spenderats med att upptäcka Nairobi: gå på röddammiga gator, bli helt andfådd för att luften är så tunn, frågat om vägen hem säkert 10 gånger och druckit kaffe. Jag har också lyckats få lite sol på mig och träffat lite andra MFS-studenter och fått dela både oro och extas över att äntligen vara här!



Första middagen!

Min nya arbetsplats!



På upptäcksfärd i Nairobi!








3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ah, vad roligt att du bloggar, det ska bli kul att få följa dig. Ha det superbra och ta hand om dig. Puss

    SvaraRadera
  3. Åh lägg upp mycket bilder! <3

    SvaraRadera