söndag 27 november 2016

Kontraster


Glad första advent! Har haft en fin och vilsam söndag i solen med adventsbrunch i stadsdelen Loresho  med några kompisar och en eftermiddag på Toi-market där jag återigen övat mig på att pruta, spela svår och till sist ge med mig. Dagarna här bara ramlar på och jag har varit här i mer än en månad.

Mina dagar är väldigt kontrastfyllda, ena dagen sitter jag på en kenyansk gudstjänst (förra söndagen) och väntar på att min intervjuperson ska bli klar - och när jag är klar med intervjun tackas jag (ja, när det är jag som ska tacka) med oändliga mängder mat, handskakningar och kramar med människor jag aldrig träffat. Andra dagen sitter jag på något sobert café och filar på formuleringar, skriver fältdagbok och sippar på gott kenyanskt kaffe. Och det är just de kontrasterna som är så svåra att porträttera i en akademisk uppsats - att fånga de livshistorier och livsöden jag får lyssna till i en akademisk text är en så mycket större utmaning än vad jag trodde och jag önskar att jag kunde få skriva en uppsats om varje person.

Typisk kenyansk mat med ugali som är en slags majsgröt, bönröra med ärtor och diverse kött som jag brukar försöka få byta bort mot mer bröd..

En lyxfika med maximerat vätskeintag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar