lördag 19 november 2016

Regnperiod och antibiotika

Nu har den korta regnperioden kommit till Nairobi, gatorna förvandlas till lervälling och alla mina skor matchar nu den röda jorden. Ett väldigt bra uppsatsväder, minus att strömavbrotten har blivit fler. Jag har i nuläget fått ta del av 14 individers livshistorier, deras syn på rättvisa, trauma och social reparation. Det är och har varit minst sagt omtumlande och otroligt intressant. Jag har verkligen kommit att uppskatta hur mina intervjupersoner gärna svarar i långa personliga historier och lärt mig hur jag ska navigera i dessa för att kunna strukturera mina intervjuer.

De lite tråkigare nyheterna är att jag har dragit på mig en parasit/amöba eller dylikt. Vilket har resulterat i trötthet och ofrivillig viktminskning. Men inget som inte lite antibiotika har kunnat lösa och jag känner äntligen att energin och go:et har återkommit!

Nu ska jag bege mig iväg för en söndagsintervju!

1 kommentar:

  1. Så skönt att höra Ebbisen att du verkar fått bukt med amöban eller vad det nu varit för parasit <3
    och så roligt att läsa om hur det går för dig - måste vara såå intressant och gripande.

    SvaraRadera